Önce Bi’ Hopi?

Hopi, 2015 yılında döneminin çok ötesinde bir vizyon ile birden fazla markada kullanılabilen ortak bir dijital sadakat uygulaması olarak hayatına başladı. Bugün ise 16 milyon kullanıcıya sahip benzersiz bir “müşteri teknolojileri” şirketi olarak yolumuza devam ediyoruz.

Bu dönüşüm için 2023’e girerken şu satırları kaleme almıştım: “Hopi aslında bir B2C2B şirketi. Yani, iş ortaklarından aldığı gücü, kullanıcısına veya diğer bir deyişle müşterilere fayda olarak sunan ve müşterilerden aldığı veri ve içgörüleri de iş ortakları için tekrar fırsata çeviren bir iş modeline sahip.” Bu yüzden son kullanıcı için Hopi’yi “her anında tüketicinin yanında olan ve özellikle de alışverişten önce bakılması gereken akıllı bir alışveriş arkadaşı” olarak konumladık.

Yenilenen Marka Kimliği
Sadece konumlandırma ile kalmadık elbette. İş modelimizi, iletişim stratejimizi, uygulamanın kendisini ve markanın görsel dünyasını da yeniledik. Sahip olduğumuz renkli dünyayı “birlikteliğin harmonisi” olacak şekilde yeniden yorumladık. Cesur bir amblem ve logoya imza attık. Hopi’nin hayatın bir parçası değil, ta kendisi olduğunu vurgulamak istedik.

Kendime not: Sırf bu konu özelinde ayrı bir yazı dizisi yazsam yeridir.

Yepyeni bir Uygulama
Yenilendik derken sadece logomuzu değiştirdik, uygulamanın ara yüzünü makyajladık sanmayın. Bir buçuk yıl içinde 4 yeni özellikle 16 milyon kullanıcımız için Türkiye’de eşi benzeri görülmeyen bir alışveriş uygulamasına imza attık. Gelin neler yapmışız birlikte bakalım.

1. Hiper-Kişiselleştirme
Önceliğimiz kullanıcılarımızın tamamını çok iyi anlamak. Her kesimden tüketicinin beklenti ve ihtiyaçlarını karşılamak. Bu sayede yeni Hopi’de artık kişiye özel fırsatlar ve kişiselleştirilmiş kampanyalar sunabiliyoruz. Elbette bunun arkasında çok büyük bir teknoloji yatırımı var.

SAS ve diğer iş ortaklarımızla birlikte geliştirdiğimiz yapay zekâ destekli, öğrenen algoritmalar sayesinde hiper-kişiselleştirmede çığır açıyoruz. Onların ihtiyaçlarını onlardan önce tahmin ederek, en uygun teklifle, en doğru zamanda karşısına çıkıyoruz.
Hayal gibi ama gerçek.

2. Influencer Gibi Paylaş, Kazan
Hopi artık harcadıkça kazandırmakla da yetinmiyor. Kazandırmayı sürekli kılıyor. 16 milyon üyesini kendi dünyasının influencer’ı olmaya davet ediyor. Kullanıcılarımızinfluencer gibi paylaştıkça kazanıyor. Üstelik, arkadaşlarına link ile önerdikleri bir ürün, daha sonra eğer bir mağazadan satın alınsa dahi, o anda paracık kazanabiliyorlar.
Bu da dünyada bir ilk.

3. Kredi Kartsız Taksitli Alışveriş
Tüm bunların dışında; kredi kartı olmayan, bankacılık sistemlerini kullanmayan veya kredi kartı limitleri dolu olan kişiler için de çözümler ürettik. Özellikle de ülkemizin enflasyonla boğuştuğu böyle bir dönemde kullanıcılarımızı “kredi kartsız taksitli alışveriş” hizmetimizle buluşturduk. Taksitli alışverişin çeşitli regülasyonlarla sınırlandırıldığı böyle bir dönemde başta turizm, teknoloji, kozmetik gibi kategorilerde Hopi ile taksitli alışveriş yapmak şimdi mümkün.
İcat çıkarmaya devam ediyoruz.

4. Kaçırılmayacak Fırsatlarla Alışveriş
Aslında bir süredir Hopi’de kullanıcılarımız için sıra dışı bir e-ticaret deneyimi sunuyorduk. Şimdi bunu farklı bir boyuta taşıdık. Sınırlı sürede, sayılı fırsatlar içeren kampanyalar ile kullanıcılarımıza en avantajlı fiyatla ürün satın alma şansı tanıyoruz.

En önemlisi de kampanyalarımız bittiğinde müşterilerimize ‘tükendi’ demek yerine, onları doğrudan ilgili markanın markanın web sitesine yönlendiriyoruz. Bu site üzerinden de yine avantajlı satın alma yapılabilmesini sağlıyoruz. Böylece iş ortaklarımıza da kaliteli bir trafik artışı, artan dönüşüm oranları ve yeni müşteri kazanımı sağlıyoruz.
Bu konuda da oldukça iddialıyız.

Bugün ne durumdayız?

• Online Alışveriş: 300
    • Reklam Teknolojileri: 200
  • Bugüne kadar harcanan paracık miktarı: 1,2 Milyar TL

Yeni dönemde genel olarak tüm bu rakamlarda %40 gibi bir artış hedefliyoruz. Umuyorum ki seneye geldiğimiz aşamayı da başarılı bir şekilde burada yine paylaşacağım.

Kampanya Hakkında:
Eylül itibariyle TV, Radyo, Outdoor ve ağırlıklı olarak da sosyal medyada birçok içerik ve proje ile görünür olacağız. Özellikle Instagram, Youtube ve TIKTOK için geliştirdiğimiz içeriklerimizle, etkinliklerimiz ve sponsorluklarımızla sektörü şaşırtmaya devam edeceğiz. Ekip olarak oldukça heyecanlıyız.

Marka Ekibi: Gül Sağır Aydın, Yiğit Kalafatoğlu, Alara Akyiğit, Yasemen Yücel, Ali Çamarası, Vildan Yıldırım, Sena Toprakçı, Selen Kural, Tulu Alıcı, Ecem Bildirici, Gökhan Sezen, Ayça Altmışoğlu.

Hopi (@hopiapp)’in paylaştığı bir gönderi

Son bir teşekkür de reklam filmimiz için ajansımız Youth Works’e.

Ajans Başkanı: Seden Gürcü
CCO: Fatih Sinan Şimşek
CD: Kerem Çar

Kreatif Ekip: Asena Üstün, Buğçe Yıldırım, Ecem Çalık, Nur Yanık, Selman Vardar,